fredag 20 januari 2012

Torgvantar

Sammanlagt blev det tre stycken vantar för att skapa detta par. Första vanten stickade jag upp resterna från ett nystan, när jag så tog mig an det nya nystanet var den tråden en helt annan. Det kändes mer syntetiskt och var framför allt grövre. Så vante nr två blev bra mycket större än vante nr ett. Nåja jag gör väl en tredje tänkte jag så får den passa nr två. Men si där blev garnet tunnare igen, så den vanten passade ihop med nr ett och slutresultatet blev bra vantarna som sitter perfekt.
Om nån känner igen vantmönstret, har jag redan stickat ett par som blev en julgåva till en vän.

Garn: Drops Delight,75% ull superwash 25% polyamid 
Stickor 3
Mönster: Muddar med twistad resår av
Ulliga, gulliga, färgglada, med lite mönster 
justeringar efter mina önskemål, garn och stickor.


Ville passa på att få en bild av dem i dagsljus. Så dottern fick hjälpa till. Några klick senare fick hon in en bild där båda vantarna syntes hela. Lite mer övning och hon är uppe i sin pappas foto klass :)














3 kommentarer:

  1. Äntligen kan jag kommentera igen och skriva hej och kul att du lämnade spår efter dig på min blogg så att jag hittade hit till dig! :)

    Ser att du stickat Britta, den ligger på kö hos mig också...

    SvaraRadera
  2. Håller med Linda, de va snygga, läcker färg kram syster yster/H

    SvaraRadera