onsdag 28 december 2011

God fortsättning

Själv hade jag en härlig jul och hoppas att ni också fick det. Maken gav mig en fin klapp i form av generöst presentkort på lokala favorit garnaffären. Så här skall kluras och funderas på vad jag kan tänka mig att inhandla för kortet, tack!

Tack vare makens present 11 dagar före jul blev det två julkulor

Sockor till mamma  
Garn: Drops Delight,75% ull superwash 25% polyamid, färg 13 
Stickor 2,5
Mönster: Socka Petronella från boken Sticka småvarmt av Johanna Wallin.

Stickat sett till Evelina
Garn: Drops Eskimo 100% ull, färg 23 mullvad
Stickor 6
Mönster: Vantar, Raka tumvantar. Halsvärmare och pannband, Drops 134-53

Torgvantar som ännu inte levererats till sin mottagare
Garn:  Drops Delight,75% ull superwash 25% polyamid, färg 10
Stickor 3
Mönster: Muddar med twistad resår av Ulliga, gulliga, färgglada. Mönstret något anpassat för stickor, garn, stickfasthet och lite egna önksemål 

 Vantar och sockor till Jonna
 
Garn: Vantar,  Drops Eskimo 100% ull, färg 58p. Sockor, Helen 100% akryl
Stickor 6 resp 4,5
Mönster: Vantar, samma som Evelinas, Sockor, skrynklig papperskopia. 

Syväska till dottern.
Väska fyndad för en tia, målad och fylld med läckerheter + en ring.

Matilda fick ett par nya sockor, lika de som visats i bloggen tidigare. Ja, jag gillar att göra dem och de verkar vara lika uppskattade av alla.

Önskar er alla en härlig nyårs helg.

1 kommentar:

  1. Fick beröm för mina julklappssockor av en kompis häromdan, jag sa att du gör dem på löpande band ;) Hon vill väldigt gärna ha mönstret!
    Kram

    SvaraRadera