tisdag 31 januari 2012

Kan någon vara så liten?

Tänkte jag när mössan började närma sig färdig. Avslutad provade jag den på dock-bebisen och ja den passar. Nu håller jag tummarna att den kommer passa en bebis till ett par vänner, som beräknas komma inom en snar framtid.

Garn: Drops Baby Merino, 100% merino extra fine ull superwash 
Stickor: 2,5
Mönster: Baby Drops 19-31

Nästa utmaning vid flätstickning är att försöka lära mig sticka utan hjälpsticka, återstår att se när det blir. För tillfället har jag gått över till virkning av en filt till vår egna bebis som kommer senare i vår.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt fina kläder. Dessa ska få pryda vår dotter så länge det är möjligt. Vi är jätteglada att du ville förära oss/ henne med något så sött. Tack igen.
    / Lennart , Mikaela och lillan.

    SvaraRadera