måndag 25 maj 2015

Brudsjalen

När en mycket speciell vän skall gifta sig och behöver en sjal till svalt vårväder frågar hon mig om hjälp. Jag i min tur frågar om inte jag får göra sjalen, det fick jag. Jag har haft en sjal i mitt huvud som jag velat göra som bröllopssjal länge och nu fick jag chansen. 98 gram drops lace gick det åt, den mäter ca 150x65 cm.





Garn: Drops Lace, 70% Alpacka, 30% Silke
Stickor nr 3,5
Mönster: 117m, 109 m till mönstret och 8 kantmaskor (omslag 2m innan för kanten vart fjärde varv).
Hjärtat kommer från Bonniers stora bok om stickning och heter just hjärtan

6 kommentarer:

  1. Självklart ska en brud få en sjal med just hjärtan. Och så fin den blev!

    SvaraRadera
  2. Det var et nydelig sjal! Perfekt med hjertedetaljer til bryllup :)

    SvaraRadera
  3. Vännen blev extremt glad!!! Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Vännen blev extremt glad!!! Stora kramar!

    SvaraRadera
  5. Gör du på beställning? Gifter mig 31/8 nästa år..:-)

    SvaraRadera
  6. Googlade bröllopssjal och hamnade här, vad kul. Vad fin den blev!

    SvaraRadera