söndag 3 augusti 2014

Avokado och paprika

En mycket enkel bebiskofta har legat färdig ett tag, men jag har inte fotat den för jag visste att jag skulle få besök av en modell. Hon kom, koftan passade så fint, så jag hade inte hjärta att ta av den när hon skulle fara. Det ger mig en anledning att få sticka en till.

Jag kan tycka det är svårt att hitta rätt knappar, men i detta fallet är jag supernöjd med både knappen och färgen. Koftans färg får mig att tänka på avokado och knapparna på paprika. Garnet var en spännande upplevelse, en blandning av bomull och merinoull. Det kändes som oftast att jag stickade i bomull men samtidigt stämde det inte helt med vad fingrarna tyckte hur bomull skulle kännas och vara.

Garn: Sandnes Garn Mini Duett 55% bomull & 45% merinoull
Sticka nr 3
Mönster: Rätstickad kofta, Babystickning på stickor 3 av Lene Holme Samsöe

Som moster tar jag mig friheten att pussa på tösen,
vad hon tyckte om det kan man fundera på.

2 kommentarer:

  1. En tjej-kusin - Äntligen! Grattis till syskonbarnet och till den fina tröjan. Kan tänka mig sticka efter samma beskrivning, det är bebisar på gång på två ställen i bekantskapskretsen.

    SvaraRadera
  2. Sockersöt tösabit! Snygg frisyr har hon också...

    SvaraRadera