måndag 30 december 2013

Rosa sockervadd

Jag och tösen var på butik och fann ett garn helt i hennes smak. Med önskan om en kofta från henne blev resultatet detta. Omlott modell med utgång från uppifrån och ner principen. Trots att jag måttat och mätt blev ärmarna för korta och repa i det garnet var inget jag såg fram emot, det hela löstes med att virka på några varv, ett väldigt förlåtande garn i den synpunkten. Koftan knäpps med tryckknappar. Vad hon har fått det här med poser ifrån vet jag inte, men kan, det gör hon :-) Till fotograferingen klädde hon sig med mössan som jag stickade av solängelns hand spunna garn, samt julklappsvantar från faster.

Garn: Anna, 100% polyester
Stockor nr 6
Mönster: Fritt med utgång från uppifrån och ner

1 kommentar:

  1. Jo, det med poser lär dom sig oavsett om vi vill det eller ej. Har ett barnbarn på 8 år som gör precis likadant - lite gulligt, eller hur?
    Det blev en jättefin kofta, inte konstigt att hon ser nöjd ut.
    Gott nytt år 2014 med massor av stickning önskas av Astrid

    SvaraRadera