måndag 2 december 2013

Mystisk advent

1:a advent igår firades med att besöka Garnboa. Hela familjen tog sig till butiken och fick smaka fika då Garnboa firade ett år. Framme vid disk fanns mönster på en mysteriestickning i advent, Lin Garngrynet är mönsterskapare. Mönstret införskaffades, garn borde finnas i mina lådor, nu skall bara tiden infinna sig. Ni vet ju alla att december är en månad som det finns för mycket tid i, eller inte...
Senare slog det mig att det kommer bli minst tre besök till i garnaffären innan jul, jag måste ju ha del 2, 3 och 4. Men det är besök jag gärna gör.

Första 18 varv avklarade, det blev ett löv, nu skall det bara göras 39 st till. Hmmm tycker mig nyligen ha sett en sjal med lövkant hos garngrynet, kan det bli en sjal eller skall det bli något annat, det är det som är det härliga med mysteriestickning, man vet inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar