onsdag 8 april 2015

Höstpromenad

Nästa ull som blivit garn av ullen från solängelns ullklubb är Wensleydale (tror jag bestämt, kan inte hitta lappen med informationen men lite letande i bloggarna tror jag att jag har hittat rätt). För nybörjaren som jag är tycker jag denna ull var lite trixigare att jobba med än de jag spunnit före. Men efter att trixat en stund flöt det på. Garnet säger att det vill bli en sjal, får se när och vilken utformning det blir, men färgerna kommer passa fint till en höstpromenad.




Näst på rocken sitter nu Humbug BFL, färgat av solängeln, den här ullen gillar jag, sköter sig nästan själv i händerna



2 kommentarer:

  1. Åh, så duktig du har blivit. Jag är imponerat!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina garner du och rocken har spunnit! Ja, wensleydale är lite halkig och blank, men jag tycker det blir vackert garn av det. Och BFL är alltid trevligt!

    SvaraRadera