lördag 21 mars 2015

Jag fattar ingenting

Som jag skrev tidigare ville inte min symaskin arbeta, maken felsökte via webben och fann att det behövde bytas en del i maskineriet. Funderade över om det var värt det eller om jag skulle leta rätt på en som funkade istället. Det visade sig att min mormor hade en som inte användes för tillfället (ärligt tror jag det var mååånga år sedan den fick sy) så den har flyttat hem på lån till mig. Så äntligen tog jag mig för att sy klart tröjan jag sydde när allt hände. Innan jag startar mormors maskin ordentligt ville jag ge den lite olja, hittade inte min flaska. Då tänkte jag ge min maskin en till chans. Vad tror ni den gör? Syr som den finaste lilla maskin man kan önska. Var det kanske oron för att bli övergiven när det flyttat in en yngre som fick henne att jobba? Vad det än är, är jag mycket nöjd att den funkar igen.
Mönster Burda 9614
storlek 104

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar