måndag 23 februari 2015

Minsta möjliga ansträngning

Jag har hunnit sy lite innan maskinen gav upp. För säkert tio år sedan fyndade jag jeans när en butik skulle stänga. De såldes ut för 10 kr/st och jag köpte tre stycken. Okej, ett par jeans är väl inte så mycket tyg, jo om benen är ordentligt vida, då kan man använda dem till något annat. I detta fall fick ett byxben bli till en kjol. Dottern sov och ta mått på henne där i sängen gick inte så jätte bra, så jag måttade mot en av hennes andra kjolar istället. Sedan satte jag i resår som går att justera, så löste jag det hela utan att ha hennes mått.

Nej, vårt nya hus är inte snett och vint, det är hrm, fotografen som inte hade full koll på allt.



Dessa två sömmar var de enda jag behövde göra.
Dottern tyckte att midjan passade bra som den var, så justering av resåren behövdes inte.

1 kommentar:

  1. Det var er fiffig lösning. Går bara om barnet är tillräckligt smalt - som din spralliga unge!

    SvaraRadera