onsdag 2 april 2014

Fantastisk uppläggning

Nu har jag läst om så många som gjort denna uppläggning att jag var tvungen att prova. Tubular cast on, är det jag talar om. Det blir ingen kant av uppläggningsmaskor utan resåren ser utan att växa fram ur ingenting, så som det ser ut på fabrikstillverkade plagg. Den blir även elastisk. Första varianten jag provade passade inte detta projekt då uppläggningen blev tajt och resulterade i att jag inte skulle få blivande tröjan över huvudet. Fick då tipset att prova en annan variant, det blev kanon. Länk här.


Den rosa stickningen som jag hintade om nyligen är färdig, hurra, och ligger på tork.

2 kommentarer:

  1. Den uppläggningen ska jag lägge mig på minnet, den ser lätt och proffsig ut. Och sen är jag jättenyfiken på den rosa skapelsen - can hardly wait!

    SvaraRadera
  2. Tack för länken. Ser hyfsat enkelt ut.

    SvaraRadera