onsdag 2 oktober 2013

Repa

Stickar på en gemini och hade kommit en hyfsad bit på kroppen då jag kom mig för att prova den en andra gång. Så här långt i arbetat insåg jag att den skulle bli en aningen för slimmad. Då återstår bara att repa. Behövde inte repa mer än ca 1 dm.


För att underlätta plockar jag upp en rad, dit jag vill repa, med en sticka i mindre storlek. Drar ur stickan jag arbetar med och sedan är det bara att repa. Tyvärr har jag alltid lite svårt att plocka upp raden rakt, stirrar jag tillräckligt länge på maskorna känns det som jag blir vindögd. Så när jag repar och slutligen kommer fram till stickan kan det över några maskor felas lite på ett par varv, men går lätt att ställa i ordning. Någon som har ett tips på hur man lätt ser raderna av maskor rakt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar