lördag 27 augusti 2011

Inte mycket kvar på suffletten, men mina händer längtade efter ett par stickor. Med barn runt fötterna ville jag inte ta mig ann sjalen, utan startade på ett par julklapps sockor. Ja det skall börjas i tid : ). Mönstret har jag stickat många gånger och alla i släkten har nog snart dessa sockor.
Färgen är betydligt mer lila. Garnet är Helen, 100% akryl (något som jag inte använder alls annars, men färgen är verkligen den jag sökt till mottagaren).

Sedan har jag fått för mig att sticka en ny bolero till mig. Den förra passade bättre på min kusin, så brukar det bli med det mesta jag skapar till mig själv, strl eller modellen passar inte. Men det är inget problem, det finns alltid någon som tar emot mina alster.
Boleron är tänkt att användas på söndag och jag tror nog att den skall hinna bli färdig till dess. Stora stickor och enkel modell, sen får vi se om den passar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar